Wally, Roos, Dewi en Isabel op reis

Kids diary

Dewi

23 oktober

We zijn nu in het hotel in Singapore. Het is hier nu: kwart over twaalf ’s nachts. We hebben snowbuddies gekeken. Vet leuke film.
We hebben het zwembad gezien. Dat ligt op het dak. Het was toen keihard aan het regenen, maar het terras bij het zwembad is overdekt. Het zwembad niet.
Ik heb een eigen bed. Isabel slaapt tussen mama en papa. Het hotel heet: YMCA. De betekenis weet ik niet. We hebben kamer 701. Op de tiende verdieping.
Waar we ontbijten is op de derde verdieping. En de receptie is op de eerste verdieping. We hebben vet lang in het vliegtuig gezeten (niet naast elkaar). Er was in elke luning een tv.
Er was een radio op en je kon films kijken en games spelen op het tvtje.
Nu moet ik gaan slapen.

Nog even verder. Je kreeg 2 maaltijden en een mini snoep zakje. De kids kregen een rugtasje.


24 oktober

Het is nu half 5 ’s ochtends in Singapore. Ik heb nauwelijks geslapen.
Het is nu 10 voor 7 ’s ochtends in Singapore. Ik zit met papa in de badkamer van het hotel. Papa zit op de laptop een verhaaltje aan het tiepen. Ik heb heel lang Polleke gelezen. Niet echt veel geslapen. Maar oke, het is vroeg. Ik ramel.
Het ontbijt is er jammer genoeg nog niet.
Het is nu 5 over 8 in Singapore. Ik was Polleke aan het lezen maar ik ben weer gestopt. Ik ben een mandala van Bratz aan het kleuren.

Gedicht:

Ik ga naar ver weg
Ik ga naar ver weg
Weg van hier
Weet niet waar naar ik ga
Ik neuri een deuntje onder weg: tra la la la la la
Op een stromende rivier
Ga ik van daar naar hier
Op een stuk drijf hout
En het water is koud
Op naar ver weg
Ga niet met de auto dan krijg je sneler pech


Gedicht:

Mijn vader zoek altijd
Naar van alles
En ook naar niets
Dus hij zoekt altijd naar iets





We zijn 2 keer naar het winkelcentrum geweest. Eerst kon je gratis internetten. Ik heb een mailtje naar Merlijn gestuurt. En niets gekocht.
Gewoon een beetje rond kijken.
De 2de keer gingen we daar eten. Isabel en ik kregen patat. En papa en mama indiesch.


25 oktober

We gaan bijna eten. Isabel en mama waren elkaar aan het napraaten. Ik heb honger hoor.
We zijn naar de Zoo geweest. Ze zeggen dat het de mooiste Zoo van de wereld is. Dat is zo, het is pragtig.
We zagen krokodelen, een siamang, papegaaien, slangen, een komodo varaan, reuze schlidpaden (jonge en ouwe), los lopende salamanders, nijlpaarden, witte tijgers, los lopende orang-otans, otters, girafe, zeberas, kangeroes, emoe’s, neushoorns, een tuin met tropiese vruchten, neusapen, neushoornvogels, leeuwen, een jaquar, 2 alligator, vissen, chimpansee, oliefanten, een na grotste vogels van de wereld, een babirusa, een mandril.


Gedicht:

Ik pak mijn rekenboek
Ik pak mijn taalboek
Anders dan ik het anders doe
Je denkt natuurlijk: hoe?
Ik pak ze niet
Als ik ze laat vallen ben ik kierewiet
Ik zoek mijn taak op
Niet in het boek maar op de laptop

Reacties

Reacties

hetteke

dewi en jullie allemaal, prachtig om jullie verhalen en gedichten te lezen. Speciaal voor dewi heb ik hier de betekenis van YMCA = Young Men Christian Associaton= jonge christelijke mensen vereniging. Ook in Nederland is al 150 jaar lang de YMCA met vele zomerkampen o.a. Misschien leuk voor volgend jaar ? ! www.ymca.nl.

groeten voor allemaal en veel pezier.
hetteke

Irene

Voor dewi speciaal,

Hee lieverd,
Wat een mooie gedichten kan je schrijven. Ik bewaar ze allemaal!
Vooral die over mijn grote broer vind ik erg treffend.
Veel plezier met elkaar en dikke kus,

Irene

conny

hallo lieverds ver weg,
wat een leuke foto's en wat maken jullie veel mee zeg!vinden jullie het niet te heet? hoe gaat het met het schoolwerk? hier wordt het echt herfst....dikke kus conny

mara en conny

hallo lieverdjes, wij , de twee dametjes, gaan vandaag het pand verlaten voor een dagje Haarlem, lekker shoppen, uiteten en een dansvoorstelling in de Toneelschuur. Nog als presentje voor Mara's goeie rapport, het vroege opstaan, om 7.30 elke dag op de fiets zitten door wind en regen (veel gehad de laatste weken) en het harde leren: als ze thuiskomt rent ze gelijk de trap op om haar huiswerk te maken: zou ze dat van haar vader hebben.....!?!? echter wel op de grond temidden van troep, rommel, boeken en wat dies meer zij........afijn, zouden dat de genen zijn?!het maakt niet uit, het resultaat is er....
zijn jullie inmiddels uitgerust? en genieten jullie van het mooie resort? ik heb de website bekeken.......dikke pakkerds, smak, smak....

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!