Wally, Roos, Dewi en Isabel op reis

Kids Diary: School of the Air

Geschreven door Dewi

Vandaag gaan we naar School of the air. We rijden eerst er langs of het wel open is, omdat het laag-seizoen is. Gelukkig is het wel open. We kunnen nu nog even naar de supermarkt.

We zijn weer terug. Nu krijgen we een rondleiding. De mevrouw laat platen zien die op de muren zijn geplakt. Op één plaat staan foto's van kinderen die in de outback aan het leren zijn. Op één foto zit een jongen met een bureau te leren in the middle of no where. Er zijn ook scouts of the air.

Iedereen gaat elk jaar op kamp. In het laatste jaar op school gaan de leerlingen op kamp naar Canberra en daar moeten de leerlingen zelf geld voor verdienen.

School of the air is een school via de radio. Kinderen die wonen in de outback en waar geen school dichtbij is mogen mee doen met School of the air. De juf geeft 30 minuten les aan een klasje van 8 kinderen. Daar na moeten de kinderen zelfstandig werken.

De kinderen zien elkaar alleen tijdens de activiteiten dagen. Daar voor moeten ze ver voor rijden. Door de overstromingen konden sommige kinderen niet naar de activiteiten dagen. Dat is heel jammer, want dan kunnen ze heel lang hun vriendjes niet zien.

irene

Hee, dat is leuk Dewi om te lezen hoe het er aan toe gaat daar op die 'school of air' .
Lijkt wel een beetje op jullie. Jullie moeten ook heel veel reizen en 'thuis' zelfstandig leren om uiteindelijk weer op die basis te komen. (Santpoort-Z) Nou, ik denk ook wel dat jullie vrienden en vriendinnen popelen om jullie weer te zien en jullie misschien ook wel hun, hoewel dat avonturieren jullie ook goed af gaat, zo te lezen.
Het duurt niet meer zo lang. We verheugen ons al op jullie terugkomst.
Rowan wil wel heel graag naar jullie toe en jullie weer ontmoeten. Kunnen jullie hem veel vertellen. Hij wil nu al heel erg graag op reis en met jullie verhalen wordt dat natuurlijk nog veel meer. Voor zo'n verre reis moet hij nog wel even geduld hebben. Gelukkig voor hem houden wij ook erg van reizen, maar nu nog maar even ietsje dichterbij.
Tot zover even. Ik ga gauw nog even wat boodschapjes doen voor het eten. Als Rowan en Theo terugkomen van tafeltennis kunnen ze mooi aanschuiven !

veel liefs en dikke zoen.

Irene

Merlijn

Heey, Het is leuk dat er ook een soort schooltje bestaat op de radio, dat vind ik wel goed bedacht.
Hebben jullie het leuk daar?
Ik logeer nu bij oma poesje,

veel liefs van ons allemaal XxXxXxX Merlijn