Wally, Roos, Dewi en Isabel op reis

Voorbereiding

Wat moet er allemaal geregeld worden?

Vliegticket Amsterdam - Australië - Amsterdam:

Na lang zoeken en vergelijken toch een gewone ticket (en geen wereldticket) geboekt via de Vliegwinkel. De vliegroute is als volgt: Amsterdam - Singapore - Sydney - Amsterdam. De heenreis vliegen we met KLM en Quantas en de terugreis met British Airways. http://www.vliegwinkel.nl/

Vliegticket enkele reis Singapore - Jakarta:

Omdat we na 3 dagen oma Poesje gaan ontmoeten in Jakarta, besluiten we toch vanuit Nederland alvast een ticket te regelen, zodat we niet bij aankomst in Singapore meteen op zoek hoeven te gaan naar een ticket. Via internet kwamen we uiteindelijk bij Jetstar terecht. Het bleek dat niet alle tickets online te boeken waren, of de verbinding werd steeds verbroken of de ticketprijs veranderde met het uur. Na flink wat pogingen is het gelukt om online bij Jetstar te reserveren. Een creditcard is essentieel voor het kopen van een ticket via internet, beste zijn Mastercard of VISA. http://www.jetstar.com/

Hotel Singapore:

De prijzen van hotels in Singapore liggen vrij hoog. Er zijn goedkopere mogelijkheden, maar dan is er geen zwembad. En een zwembad willen we echt aangezien we er vanuit gaan dat we de eerste dagen nog flink moe zullen zijn van de ‘verhuizing'. We hebben rechtstreeks via internet een familiekamer geboekt in het YMCA hotel, YMCA International House op de One Orchard Road, met een zwembad op het dakterras. http://www.ymcaih.com.sg/

Vliegticket enkele reis Jakarta Bangkok:

Omdat we voor onze visa voor Indonesië een uitreisticket nodig hebben boeken we toch nog een ticket rechtreeks bij Tiger-airways. http://www.tigerairways.com/

Visum Indonesië:

Dit hebben we zelf geregeld en niet via een bureau laten doen, scheelt zo'n 40 euro per persoon. Via internet kun je alle gegevens invullen en een afspraak maken. Je moet wel twee keer naar de Indonesische ambassade in Den Haag, om alle spullen (inclusief pasfoto's) te brengen en te halen, bovendien moet je 45 euro per persoon voor de visa betalen. Dit zijn visa voor twee maanden, een visum voor 30 dagen kan je gelijk op de luchthaven van Jakarta krijgen $ 25,- , dit kan je niet verlengen in Indonesië. Je moet dan weer het land uit (meestal naar Singapore) en dan weer terugkomen. http://websites.indonesia.nl/

Hotel Thailand:

Kerst vieren in de tropen is een leuk vooruitzicht en, voor straks, een fantastische herinnering, vandaar dat we alvast een hotel nabij Hua Hin hebben geboekt. Vijf dagen hebben we gereserveerd, inclusief een Thais kerstdiner, bij Dolphin Bay Resort. http://www.dolphinbayresort.com/

Busje met chauffeur Java:

Via een advertentie in het Indische maandblad Moesson kwamen we terecht bij een mevrouw in Heemstede. Zij zoekt klanten voor Dadang (een Nederlands-Engels sprekende gids) en zijn chauffeur. Gedurende twee weken brengen zij ons naar de plekken en mensen die we willen bezoeken. http://www.moesson.com/

Camper Australië:

Via Australië Campers hebben we de meest kleine en voordelige camper gehuurd voor vier personen. De camper bevat vier autogordels, vier slaapplaatsen, een koelkast, fornuisje, handdoeken, potten en pannen, een tent, matjes en slaapzakken. http://www.australiacampers.com/

Informatie en tips:

Het voorbereiden van deze reis is veel werk, maar vooral ook heel erg leuk. Al snel kwamen we er achter dat er op internet veel informatie te vinden is. We hebben ons aangemeld bij een Yahoo-group voor mensen met plannen (en ervaring) voor langdurig reizen met (leerplichtige) kinderen. Je krijgt hier informatie over tickets, hotels, bezienswaardigheden, maar ook over verzekeringen, de leerplicht en reisbenodigdheden.

Verder te regelen zaken:

• Nieuw paspoort
  • Kinderen bijschrijven op beide paspoorten
  • Internationaal rijbewijs (voor Indonesië, niet nodig voor Australië)
  • Inentingen
  • Krant, tijdschriften, sport en clubjes stopzetten
  • Speciale reisverzekering kinderen (JOHO)
  • Automatische betalingen
  • Weblog aanmaken
  • Huis verhuren via lokale makelaar
  • Motorrijtuigenbelasting auto opzeggen (dag vertrek)
  • Sociale Verzekeringsbank informeren
  • Zelf verlof aanvragen
  • Lesmateriaal scannen (inclusief docentenhandleidingen)
  • Huis opruimen, laatste klussen doen, diepvries leeg eten
  • Logeeradres voor Chico, de kat, zoeken
  • Reisbenodigdheden kopen: trolley, rugzak kinderen, videocamera, fototoestel, teva´s, klamboe, ehbo, etc.

Carla

Hoi Roos en Wally en dames avonturiers,
Na jullie berichtje op de Yahoo group gauw even gegoogled en op jullie website terecht gekomen. Het begint nu echt te korten. Spannend hoor. Na alle inspanning van de voorbereidingen komt straks .... inspanning van het genieten! Je zult verbaasd staan hoeveel energie dat van je vergt. Er valt zoveel te ontdekken. Op tijd onthaasten tijdens de reis is beslist geen overbodige luxe. Alle indrukken verwerken kost tijd, gebruik ze goed!
Heb me meteen ook maar ingeschreven voor de nieuwsbrief. Misschien komen er nog wel weer ideeen voor een 3e reis, de wereld is zo groot.
Voor straks
Safe Travels and Happy Trails,
Carla, listowner Langdurig op reis met kinderen
See us @ the web:
een verkenningstocht van 945 dagen door Noord, Midden en Zuid Amerika (met 2 kids)

Jiska Nijssen

Lieve Isabel,

Wat een leuke website! We zullen af en toe met de klas een kijkje komen nemen om te zien hoe het met je gaat. Ik wens jou en je familie een hele goede reis.

Groetjes,

Juf Jiska

Jan Pieter Kleijburg

het afscheidsfeestje heb ik helaas gemist, daarom maar op deze wijze een hele goede reis gewenst, en veel plezier.. Meie en haar ouders zien nu alweer uit naar Dewi en haar ouders terugkeer en verhalen...

Jan

Groetjes vanuit een steeds meer met Obama bumper stickers and yards signs gevuld Atlanta; hopelijk dat de euro een beetje stady blijft tijdens jullie reis.

Heel veel plezier op jullie reis en keep in touch via http://janvinje.blogspot.com/

Merlijn

Lieve Allemaal,
IK hoop dat jullie het heel erg leuk krijgen op jullie wereldreis en dat jullie gezond en wel terug komen

XXX- Merlijn

Mark en Kirstin Eisinger

Bewonderenswaardig hoor zo'n avontuur met z'n allen! Een goede reis en heel veel plezier toegewenst!

Bedankt voor de uitnodiging om mee te reizen!

Groetjes,

Kirstin en Mark

Arjaan

HOi Wally, wat een verrassing zo'n reis! Hoe lang gaan jullie? ik droom altijd ook van dit soort ondernemingen, maar heb dan de periode dat Thijmen het huis uit is, in gedachten! A.s. zaterdag vertrek ik zelf voor 2 weken Japan (ga een vriendin opzoeken), ook leuk! Ik zal jullie belevenissen zeker volgen, dus meldt me bij deze aan voor de e-mail!

hetteke

ik wens jullie alle vier een goede reis en veel plezier met elkaar en alle mensen die jullie zullen gaan ontmoeten. Als YMCA Nederland vrijwilliger vind ik het natuurlijk extra leuk dat jullie gaan overnachten in een YMCA hotel.
Ben benieuwd.

claudia

Hoi lieverds,
Alles goed daar? Lekker weer? Ben erg benieuwd hoe het gaat. Wally, doe je de groeten aan je moeder en geniet van al het moois. Dikke kussen voor de meiden.

Groetjes Claudia en de rest